Dla podróżnych

  1. MDA
  2. /
  3. Dla podróżnych
  4. /
  5. Dworzec | w Krakowie

Lokalizacja

Dworzec Autobusowy MDA w Krakowie zlokalizowany jest w samym centrum miasta przy ul. Bosackiej 18, około 15 min. pieszo od Rynku Głównego.

Dzięki wygodnemu połączeniu z Dworcem PKP, przystankami Krakowskiego Szybkiego Tramwaju, liniami komunikacji miejskiej oraz portem lotniczym Balice, dworzec autobusowy MDA w Krakowie stanowi część Krakowskiego Centrum Komunikacyjnego.


Kasy

Na terenie dworca dostępnych jest 9 punktów kasowych:

Kasy obsługują sprzedaż biletów krajowych oraz międzynarodowych.

  • 6 w budynku głównym
  • 3 na płycie dolnej

Kupując bilet w kasie Pasażerowie posiadają gwarancję miejsca w autobusie.

Bilety sprzedawane są nie później niż na 15 min. przed odjazdem autobusu.

W kasach Pasażerowie mogą nabyć bilet na kursy odprawiane zarówno z dworca autobusowego w Krakowie, jak i Nowym Sączu.

Kasy czynne są siedem dni w tygodniu w godzinach:

  • Kasy w budynku dworca
    poniedziałek – niedziela
    06:00 – 20:45
  • Kasy na dolnej płycie
    poniedziałek – niedziela
    05:45 – 21:00

Na wybrane kursy istnieje możliwość dokonania zakupu biletu na 30 dni przed planowaną podróżą.

Na wybrane kursy prowadzona jest sprzedaż biletów miesięcznych.

Informacja pasażerska

W celu uzyskania informacji na temat działalności dworcowej podróżni mogą skorzystać z:

  • punktu informacyjnego zlokalizowanego w budynku głównym dworca
    czynnego siedem dni w tygodniu w godzinach:

    poniedziałek – piątek 06:00 – 21:00
    sobota – niedziela 06:00 – 20:00
  • infolinii pasażerskiej pod numerem 577 575 714

Infolinia dla dzwoniących z telefonów komórkowych oraz z telefonów stacjonarnych krajowych.

Infolinia ma na celu pomóc Pasażerom w sprawnym zaplanowaniu podróży z dworców autobusowych MDA w Krakowie oraz Nowym Sączu.

Infolinia czynna jest siedem dni w tygodniu w godzinach:

poniedziałek – piątek 06:00 – 19:00
sobota 07:00 – 17:00
niedziela, święta 09:00 – 19:00

Koszt połączenia zgodny z taryfą operatora.

Rozkład jazdy

Aktualny rozkład jazdy wyświetlany jest całodobowo na tablicy informacyjnej w budynku głównym dworca oraz na ekranach zlokalizowanych na górnej i dolnej płycie.

Komunikaty o godzinach oraz stanowiskach odpraw autobusów nadawane są również na bieżąco przez dyżurnych ruchu (od poniedziałku do niedzieli w godz.: 06:00 – 22:00).

W holu głównym znajduje się również elektroniczna tablica wyświetlająca pełen rozkład kursów odprawianych z dworca.

Podróżni mogą skorzystać z wyszukiwarki połączeń online, dostępnej pod adresem www.pks.pl. Wyszukiwarka pomoże szczegółowo zaplanować podróż dzięki podanemu czasowi oraz trasie przejazdu, jak również cenie i dostępności biletów będących w danej chwili w sprzedaży w kasach MDA. PKS.pl to również platforma sprzedaży online, umożliwiająca szybki i sprawny zakup biletów na wybrane połączenia.

Bezpieczeństwo

W celu zapewnienia bezpieczeństwa osobom korzystającym z usług dworca na terenie obiektu zamontowano łącznie 135 kamer. Dodatkowo bezpieczeństwa Pasażerów pilnują całodobowo służby ochrony dworca.

W budynku głównym dworca – naprzeciwko kas – znajduje się defibrylator AED – urządzenie do udzielania pierwszej pomocy.

Na dworcu zainstalowane są ogólnodostępne dozowniki z płynem do dezynfekcji rąk.

Stanowiska odjazdowe

Dworzec autobusowy MDA w Krakowie posiada 40 stanowisk, zlokalizowanych na dolnej i górnej płycie dworca:

  • 38 stanowisk odjazdowych
    (górna płyta stanowiska: G1-G19, dolna płyta stanowiska: D1-D18)
  • 2 stanowiska przyjazdowe na dolnej płycie
    (D19 i D20)
  • 3 stanowiska przyjazdowe na górnej płycie
    (G12, G13, G13a)

Ze stanowiska G13a na górnej płycie odprawiane są kursy w kierunku Międzynarodowego Portu Lotniczego w Katowicach Pyrzowicach.

Udogodnienia

POCZEKALNIA

Podróżni oczekujący na odjazd autobusu mogą skorzystać z poczekalni znajdującej się w budynku głównym dworca, dostępnej siedem dni w tygodniu w godzinach 6:00 do 22:00.

W godzinach 22:00 – 6:00 do dyspozycji Pasażerów pozostaje wydzielona poczekalnia nocna z dostępem do bieżącej informacji o odjazdach oraz czynne 24/7 toalety.

Wejście do poczekalni nocnej znajduje się od strony płyty górnej.

WIFI

Na terenie budynku dworca Pasażerowie mogą korzystać z darmowego WIFI.

Nazwa sieci: mda_free

PUNKTY USŁUGOWE

Na terenie dworca znajdują się liczne punkty usługowe, w tym m.in.:

  • bistro,
  • piekarnia,
  • sklep spożywczy,
  • kiosk
  • kantor.

SKRYTKI BAGAŻOWE



W budynku dworca, przy wejściach od strony płyty górnej, znajdują się działające całodobowo skrytki bagażowe. Regulamin korzystania znajduje się na skrytkach. Możliwa jest płatność kartą płatniczą lub gotówką.

Cennik:
Skrytka mała:16,00 zł/24 h
Skrytka średnia: 18,00 zł/24 h
Skrytka duża: 20,00 zł/24 h

PRZECHOWALNIA BAGAŻU

Na terenie dworca, w budynku głównym, przy wejściu od strony ul. Wita Stwosza znajduje się przechowalnia bagażu. Czynna codziennie w godzinach 6:00 – 21:45.

Cennik (opłata za każdy rozpoczęty dzień przechowywania):
Bagaż w rozmiarze S: 14,00 zł/szt.
Bagaż w rozmiarze M:
16,00 zł/szt.
Bagaż w rozmiarze L:
18,00 zł/szt.
Bagaż w rozmiarze XL:
20,00 zł/szt.
Odzież
: 5,00 zł/szt.
Parasol: 3,00 zł/szt.

OSOBY NIEPEŁNOSPRAWNE

Wejście do budynku głównego dworca umożliwia dogodny podjazd od strony ul. Lubomirskiego. Na terenie obiektu dostępne są 4 windy, ułatwiające przemieszczanie się pomiędzy górną i dolną płytą dworca.

Swoją pomoc w poruszaniu się po obiekcie oferują również służby dworca.

W celu skorzystania z asysty pracowników należy zadzwonić w godz.: 6:00 – 22:00 pod numer tel.: 12 351 82 21.

BANKOMATY

Na terenie dworca znajduje się 5 bankomatów.

  • 3 bankomaty w budynku głównym dworca.
  • 1 bankomat na płycie górnej (przy stanowisku odjazdowym G 15).
  • 1 bankomat przy wejściu na dolną płytę dworca.

Reklamacje i skargi

W celu złożenia reklamacji lub skargi prosimy o wypełnienie właściwego formularza
online: https://reklamacje.mda.malopolska.pl

Wypełnienie i złożenie reklamacji lub w skargi w wersji papierowej możliwe jest
wyłącznie na terenie naszych dworców:

  • w Krakowie w punkcie informacyjnym,
  • w Nowym Sączu w kasie.

Termin na złożenie reklamacji/skargi wynosi 14 dni od dnia zaistnienia okoliczności
będących podstawą reklamacji/skargi.

Odpowiedzi udziela się w terminie 30 dni od dnia wpływu do MDA poprawnie złożonej i kompletnej reklamacji/skargi.

Warunkiem koniecznym do merytorycznego rozpatrzenia wniosku jest:

  • wypełnienia wszystkich danych zawartych w formularzu
  • korzystając z opcji online (dołączenie skanu biletu)
  • papierowej (dołączenie oryginału biletu do wypełnionego formularza)

Regulaminy

Ta strona wykorzystuje pliki cookies
Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki. Czytaj więcej